search

 IMG_3040.JPG 

 

NoSoalanJawapan
1Apa itu Appecut?Appecut adalah minuman dalam bentuk serbuk dengan ekstrak Garcinia Cambogia, Ekstrak Kopi Hijau dan Germa Gandum
2Apa kebaikan Appecut?Memberi Tenaga
 Mengawal Selera
 Membantu Menurunkan Berat Badan
 Meningkatkan Kadar Metabolisma Badan
 Mengawal Paras Gula Dalam Badan
3Appecut boleh tambah susu?Boleh.
 
 Seeloknya try dulu minum Appecut sahaja sebab dah rasa manis.
 
 Kopi Appecut bukan macam kopi biasa yang pekat.
 
 -------------------------------
 Disclaimer: semua penyakit apa pun sila rujuk doktor anda.
4Appecut ada kelulusan KKM ke?Tidak ada KKM.
 Sebab Appecut bukan ubat, hanya minuman.
 
 Boleh rujuk link di bawah :
 https://www.pharmacy.gov.my/v2/ms/soalan-lazim/adakah-produk-minuman-makanan-kesihatan-bertujuan-pelangsingan-badan-berdaftar-dengan-kkm.html-0
5Appecut Halal ke?Ya! Halal.
 
 Boleh rujuk: https://rahsiabisnes.com/appecut/pdf/appecuthalal.pdf
6Apa itu GMP dan Appecut ada tak?GMP adalah Good Manufacturing Practise.
 
 Mengikut undang-undang di Malaysia, pematuhan terhadap GMP merupakan salah satu syarat bagi permohonan pendaftaran produk dan permohonan lesen pengilang.
 
 Ia bagi memastikan bahawa produk yang dihasilkan, dikilangkan secara konsisten dan kualiti terkawal, sesuai dengan kegunaan yang diingini mengikut spesifikasi produk.
 
 Proses meliputi pengilangan produk seperti pembuatan produk, pembungkusan produk serta pelabelan produk.
7Bila waktu paling sesuai untuk minum?Waktu yang paling sesuai untuk minum adalah selepas breakfast.
 
 Sila pastikan anda makan breakfast yang berat dahulu barulah anda minum Appecut
8Kalau tak bersenam minum Appecut sahaja boleh kurus ke?Ramai testimoni yang kurus dengan Appecut sahaja tanpa bersenam.
 
 Cuma di sarankan untuk bersenam juga untuk kurus dengan sihat.
 
 Banyakkan minum air untuk kesan yang cepat dan bagus untuk kesihatan.
9Appecut ada bahan larangan?Appecut telah di buat lab test dan alhamdulillah terhindar dari sebarang bahan kimia yang merosakkan tubuh badan, seperti sibutramine.
 
 Maklumat lanjut rujuk pdf ni : https://rahsiabisnes.com/appecut/pdf/AppecutMaxSibutramineTesting.pdf
10Jika dh capai berat badan idea. Terus minum atau stop?Boleh tapi disarankan jangan berhenti secara tiba-tiba.
 
 Jarakkan selang sehari, selang 3 hari, seminggu sekali.
 
 Berhenti dengan secara perlahan- lahan agar sistem badan tidak terkejut.
11Kalau berhenti, gemuk balik tak?Semua ini bergantung dengan disiplin diri sendiri.
 
 Sekiranya berhenti Appecut dan anda balun semua makanan macam tiada esok, jawapannya ya.
 
 Anda akan gemuk semula.
12Kenapa cepat sangat penurunan dia? Tak bahaya ke?Sebab itu kita sangat sarankan ambil Appecut bersama pola pemakanan yang seimbang dan lakukan senaman ringkas.
 
 Jika terasa tak biasa dengan penurunan mendadak, anda boleh jarakkan pengambilan Appecut seperti selang sehari, selang 3 hari dan seterusnya.
13Boleh ambil 2x sehari tak? Takut overdoseTIDAK.
 
 SILA PATUHI DOS YANG DISARANKAN.
 
 Pengambilan dos berlebihan boleh menyebabkan tachycardia (degupan jantung yang laju) dan mengganggu sistem pulse jantung anda.
 
 Seeloknya ambil dulu setengah sachet sehari.
 Jika tubuh anda boleh terima, ambil satu sachet sahaja sehari.
14Kalau lelaki yang mempunyai perut agak buncit ok tak untuk menurunkan buncit walaupun dia tak berapa gemuk?Boleh.
 
 Untuk mengurangkan buncit lakukan juga senaman seperti plank dan sit up bagi tone kan kulit dan bentuk badan.
 
 -------------------------------
 Disclaimer: semua penyakit apa pun sila rujuk doktor anda.
15Appecut bahaya atau tidak untuk buah pinggang?Bagi mereka yang mempunyai kesihatan yang normal, ia tidak akan membahayakan buah pinggang kerana konsumsi Appecut sendiri menggalakkan pengguna untuk banyakkan meminum air masak dan kurangkan makanan manis.
 
 Namun, bagi mereka yang sudah ada sejarah masalah buah pinggang, penggunaan Appecut boleh diambil bersama pengambilan air masak 2-3 liter sehari dan mengurangkan pengambilan makanan berminyak, bergula, bergaram dan kalori tinggi.
 
 Namun, Appecut tidak sama sekali boleh diambil bagi pesaikit yang menjalani rawatan dialysis.
 
 -------------------------------
 Disclaimer: semua penyakit apa pun sila rujuk doktor anda.
16Orang darah tinggi boleh minum?Orang darah tinggi boleh ambil Appecut tetapi perlulah ambil secara berasingan dengan pengambilan ubat darah tinggi.
 
 Sekiranya ubat darah tinggi di makan pada pukul 8 pagi, mereka boleh ambil Appecut pada pukul 12 tengah hari atau ketika waktu makan tengah hari. Pengguna perlulah mengikut pola pemakanan yang sihat serta jadual yang tersusun.
 
 Sekalipun tidak berasa lapar, pengguna yang mempunyai masalah darah tinggi perlu makan walaupun sekadar sesudu nasi.
 
 -------------------------------
 Disclaimer: semua penyakit apa pun sila rujuk doktor anda.
17Orang sakit jantung boleh minum?Tidak digalakkan sama sekali.
 
 Kandungan green coffee di dalam Appecut mempunyai fungsi untuk membakar lemak di dalam badan dengan meningkatkan kadar degupan jantung.
 
 Ini akan mengganggu kesihatan jantung pesakit.
 
 -------------------------------
 Disclaimer: semua penyakit apa pun sila rujuk doktor anda.
18Orang kencing manis boleh minum Appecut?Tak di galakkan.
 
 Kalau ambil insulin, tak boleh ambil Appecut dan apa-apa jenis supliment.
 
 -------------------------------
 Disclaimer: semua penyakit apa pun sila rujuk doktor anda.
19Ada batu karang boleh minum?Tidak digalakkan.
 
 Sekalipun kopi dikatakan mampu menurunkan kadar asid urik di dalam badan, namun batu karang yang terbentuk boleh juga disebabkan di atas faktor pengkristalan (crystallization) oxalate ( yang ada dalam kopi dan koko) serta kalsium.
 
 Diharap jangan ambil risiko menjual Appecut kepada mereka yang ada batu karang.
 
 -------------------------------
 Disclaimer: semua penyakit apa pun sila rujuk doktor anda.
20Ibu menyusu boleh minum?Boleh. Dengan syarat ibu ini tiada masalah sakit jantung dan masalah kronik lain seperti fibroid dan cyst.
 
 Sekiranya ada, tidak boleh.
 
 Ketika pengambilan Appecut, ibu yang menyusukan anak perlulah mengambil supplemen kalsium atau pil kalsium atau makanan tambahan yang ada kalsium seperti susu segar, bayam dan kacang almond.
 
 Ini kerana kandungan kopi di dalam Appecut akan mengeluarkan kalsium di dalam badan, jadi bagi mengelakkan ibu- ibu sakit tulang dan mengalami osteoporosis, amalkan pengambilan kalsium dan senaman.
 
 Dan seeloknya bayi itu berumur lebih 6 bulan ke atas.
 
 -------------------------------
 Disclaimer: semua penyakit apa pun sila rujuk doktor anda.
21Perlu minum setiap hari ke?Ia terpulang kepada pengguna.
 
 Nak selang sehari boleh nak hari - hari boleh dan nak seminggu sekali pun boleh.
 
 Ia semuanya bergantung dengan adaptasi badan dengan Appecut sendiri dan disiplin diri dalam mematuhi pola dan jadual pemakanan.
 
 -------------------------------
 Disclaimer: semua penyakit apa pun sila rujuk doktor anda.
22Apa nak buat kalau sembelit lepas minum Appecut?Walaupun dengan pengambilan Appecut kita akan banyak minum air, namun perlu di ingat juga kita akan banyak buang air melalui air kencing, air besar dan peluh.
 
 Jadi, bagi mengelakkan sembelit berlaku, pakejkan sekali pola pemakanan anda dengan Appecut ini dengan pengambilan fibre seperti oat, sayur - sayuran, buah - buahan dan senaman ringan bagi membantu peristalsis usus besar anda.
 
 -------------------------------
 Disclaimer: semua penyakit apa pun sila rujuk doktor anda.
23Orang ada penyakit SLE boleh minum?Systemic Lupus Erythematosus (SLE) ini merupakan penyakit auto imun yang tiada ubat di mana sistem pertahanan badannya menyerang sel dan organ dalaman badan.
 
 Ia merupakan penyakit kronik dan kebanyakannya akan bergantung dengan steroid.
 
 Jawapannya, tidak.
 
 Sekiranya penyakit kronik dan ada pengambilan steroid, tidak boleh ambil sebarang supplemen melainkan atas preskripsi doktor.
 
 -------------------------------
 Disclaimer: semua penyakit apa pun sila rujuk doktor anda.
24Kenapa pening-pening lepas minum Appecut?Bagi mereka yang ada masalah darah rendah, gastrik dan yang tidak biasa minum kopi memang akan mengalami sedikit pening.
 
 Ini kerana kandungan kopi hijau dan bahan lain di dalam Appecut bertindak untuk membakar lemak dengan cara meningkatkan kadar degupan jantung dan consumed energy (tenaga) lalu akan meningkatkan blood pressure.
 
 Perubahan ini akan menjadi satu kejutan buat pengguna jadi badan akan memberi signal pening.
 
 Oleh itu, ambil sarapan terlebih dahulu sebelum mengambil Appecut dan banyakkan senaman atau aktiviti fizikal bagi mengimbangi efek Appecut.
 
 -------------------------------
 Disclaimer: semua penyakit apa pun sila rujuk doktor anda.
25Baru lepas bersalin, boleh minum ke?Boleh, sekiranya mereka tiada penyakit kronik yang lain dan anak sudah pulih dari jaundice.
 
 Namun, sangatlah dinasihatkan agar jalani dahulu proses pantang dengan bertenang supaya hormon dan sel di dalam tubuh pulih dan stabil sepenuhnya.
 
 -------------------------------
 Disclaimer: semua penyakit apa pun sila rujuk doktor anda.
26Anak dara boleh ambil Appecut?Boleh, sekiranya dia tiada masalah kronik yang lain.
 
 -------------------------------
 Disclaimer: semua penyakit apa pun sila rujuk doktor anda.
27Masalah Psychological boleh minum Appecut?TIDAK.
 
 Kandungan kafein akan mengganggu sistem cecair di dalam otak pesakit dan mampu menerukkan lagi keadaan.
 
 -------------------------------
 Disclaimer: semua penyakit apa pun sila rujuk doktor anda.
28Kalau makan jamu, boleh minum appecut tak?Boleh.
 
 Tapi asingkan pemakanan jamu dengan Appecut sekurangnya 3jam.
 
 Sekiranya makan jamu pagi, ambil Appecut tengahari.
 
 -------------------------------
 Disclaimer: semua penyakit apa pun sila rujuk doktor anda.
29Allergic boleh minum?Bergantung allergic terhadap apa.
 
 Jika resdung boleh ambil Appecut. Sila baca kandungan Appecut dengan teliti.
 
 
 Maklumat lanjut rujuk pdf ni : https://rahsiabisnes.com/appecut/pdf/appecutroyale.pdf
 
 -------------------------------
 Disclaimer: semua penyakit apa pun sila rujuk doktor anda.
30Kalau gout, boleh minum Appecut?Boleh.
 
 Kerana kandungan kopi dalam Appecut mampu mengurangkan kandungan asid urik dalam badan.
 
 Namun, ia tidak menjadi alasan untuk pengguna melantak seafood serta makanan larangan orang gout sesuka hati.
 
 Baca artikel ini untuk tahu lebih lanjut tentang gula dan gout.
 https://www.facebook.com/653286684689796/posts/3614015368616898/
 
 -------------------------------
 Disclaimer: semua penyakit apa pun sila rujuk doktor anda.
31Ibu menyusu anak ada G6PD boleh ke minum?Appecut Max ada kacang putih so patut dielakkan.
 
 Appecut Royale so far tiada tapi boleh rujuk doktor untuk kepastian.
 
 -------------------------------
 Disclaimer: semua penyakit apa pun sila rujuk doktor anda.
32Talasemia dan leukemia boleh ambil appecut?Talasemia boleh. Takde masalah.
 
 Leukemia tak boleh. Leukemia ni akan undergo chemotherapy so semua chemo patients tak boleh ambil kafein.
 
 Dan sesiapa yang ada kanser walau apa jua jenis tak boleh ambil sebarangan supplement kerana dibimbangi akan memudaratkan lagi kondisi kanser.
 
 -------------------------------
 Disclaimer: semua penyakit apa pun sila rujuk doktor anda.
33Orang thyroid boleh minum ke?Orang yang ada Thyroid tak boleh minum Appecut sebab penyakit yang berkenaan dengan hormon.
 
 -------------------------------
 Disclaimer: semua penyakit apa pun sila rujuk doktor anda.
34Kalau datang bulan (haid) boleh consume tak?Paling terbaik untuk minum Appecut adalah pada hari ke 5 ke atas.
 
 -------------------------------
 Disclaimer: semua penyakit apa pun sila rujuk doktor anda.
35Kalau kurang makan lepas minum Appecut, bahaya ke?Bila kurang makan, glukosa dalam badan akan jadi rendah dan pada masa yang sama paras insulin juga akan rendah.
 
 Bila insulin rendah badan akan cari sumber untuk tingkatkan glukosa dalam badan. Dan sumber glukosa yang terbaik adalah Glikogen yang disimpan dalam hati dan lemak-lemak yang banyak dalam badan.
 
 Disinilah glikogen akan dipecahkan dan lemak-lemak yang banyak tu akan ditukarkan kepada tenaga.
 
 Sebab itu di sarankan, minum Appecut selepas breakfast dan jangan skip breakfast.
 
 Makan tapi dengan kadar yang tidak keterlaluan seperti kebiasaan sebelum ini.
 
 -------------------------------
 Disclaimer: semua penyakit apa pun sila rujuk doktor anda.
36Pesakit tinggi kolesterol boleh ambil Appecut?Boleh.
 
 Tapi mulakan dengan setengah sachet dahulu.
 
 Mula perlahan bagi badan adaptasi dengan reaksi Appecut.
 
 -------------------------------
 Disclaimer: semua penyakit apa pun sila rujuk doktor anda.
37Ibu mengandung boleh minum Appecut?Tidak boleh.
 
 Boleh menjejaskan kandungan bayi di dalam perut.
 
 -------------------------------
 Disclaimer: semua penyakit apa pun sila rujuk doktor anda.
38Pesakit asma atau asthma boleh minum Appecut?Tidak boleh.
 
 Sebab berkaitan dengan paru-paru dan jantung.
 
 -------------------------------
 Disclaimer: semua penyakit apa pun sila rujuk doktor anda.
39Appecut ni boleh kurangkan masalah sembelit ke?Appecut bukan ubat untuk sembelit.
 
 Ia minuman untuk sekat selera makan sekaligus bakar lemak.
 
 Walaubagaimanapun Appecut buat kita rasa nak minum air dengan banyak.
 
 Untuk elak sembelit banyakkan minum air masak, ambil sayur-sayuran, buah-buahan dan lakukan senaman abdomen.
 
 -------------------------------
 Disclaimer: semua penyakit apa pun sila rujuk doktor anda.
40Boleh ke minum Appecut jika ada cyst atau fibroid?Tak di galakkan.
 
 Di bimbangi akan memudaratkan lagi keadaan cyst fibroid.
 
 -------------------------------
 Disclaimer: semua penyakit apa pun sila rujuk doktor anda.
41Kalau ada angin pasang atau hernia boleh minum Appecut?Tak boleh sama sekali.
 
 Kafein dalam Appecut akan menerukkan lagi keadaan pesakit.
 
 Minum banyak air kosong pun boleh memudaratkan, apatah lagi hernia.
 
 -------------------------------
 Disclaimer: semua penyakit apa pun sila rujuk doktor anda.
42Jika ada buasir atau cyst, boleh minum Appecut?Tak di galakkan.
 
 Walaupun banyak minum air, kafein dalam Appecut akan membuatkan buasir lebih teruk sebab najis makin keras.
 
 -------------------------------
 Disclaimer: semua penyakit apa pun sila rujuk doktor anda.
43Apakah perbezaan Appecut Royale dengan Appecut Max?Appecut Royale berperisa kopi dan mengandungi ekstrak sakura dan Apple stem cell untuk kawal selera makan dan mencerahkan kulit.
 
 Appecut Max pula berperisa coklat dan lemon untuk mengawal selera makan dan meningkatkan metabolisma badan.
44Apakah kelebihan Appecut Royale?Appecut Royale membantu proses penurunan berat badan dan membantu mencerahkan dan menganjalkkan kulit anda.
45Cara penggunaan Appecut?1. Bancuh satu sachet Appecut bersama 100ml air suam.
 
 2. Kacau sebati sehingga serbuk Appecut larut.
 
 3. Ambil 1 sachets sehari setiap pagi selepas "breakfast" atau "lunch."
46Satu kotak Appecut boleh tahan berapa lama?Satu kotak Appecut ada 15 sachet.
 
 Selalunya 1 sachet sehari, bergantung kepada tubuh badan masing-masing.
 
 Kalau ambil 1 sachet sehari, jadi 15 hari untuk satu kotak.
47Apa fungsi Appecut Royale?1. Membantu mengawal selera makan berlebihan.
 
 2. Membantu mempercepatkan proses penurunan berat badan.
 
 3. Membantu mengurangkan proses pembentukan lemak dalam badan.
 
 4. Mempunyai bahan Apple Stem Cell dan Estrak Sakura unutk membantu mencerahkan kulit
48Ciri - ciri Appecut Royale1. Minuman berperisa kopi dengan campuran Estrak Sakura dan Apple Stem Cell.
 
 2. Berbentuk serbuk.
 
 3. Mempunyai 15 sachet dalam satu kotak.
 
 4. Setiap sachet mempunyai 20 gram isi kandungan.
 
 5. Setiap sachet mempunyai nutrisi 72 kcal tenaga, 14.5 karbohidrat dan 1.3 g lemak.
49Apa fungsi Appecut Royale?1. Membantu mengawal selera makan berlebihan.
 
 2. Membantu mempercepatkan proses penurunan berat badan.
 
 3. Membantu mengurangkan proses pembentukan lemak dalam badan.
 
 4. Mempunyai bahan Apple Stem Cell dan Estrak Sakura unutk membantu mencerahkan kulit
50Satu kotak Appecut boleh tahan berapa lama?Satu kotak Appecut ada 15 sachet.
 
 Selalunya 1 sachet sehari, bergantung kepada tubuh badan masing-masing.
 
 Kalau ambil 1 sachet sehari, jadi 15 hari untuk satu kotak.
51Boleh ambil Appecut jika sedang diet IF?Boleh.
 
 Tak kira jam berapa anda mula makan pada setiap hari, pastikan consume Appecut selepas anda makan.
 
 Dan minum banyak air kosong.
52Boleh minum Appecut sewaktu puasa?Tidak di galakkan.
 
 Sebab Appecut akan menyebabkan kita kehausan, takut berlaku dehydration dan mendatangkan masalah yang lain.
53Kenapa Appecut Royale mahal?Kalau ikutkan harganya sangat murah.
 
 Sebab RM 129 bahagi dengan 15 sachet bersamaan RM 8.60.
 
 Lebih kurang dengan harga sepinggan nasi dan minuman tengah hari.
 
 Bukan setakat itu sahaja, minum Appecut boleh menjimatkan keborosan kita dalam berbelanja seharian.
 
 Sebab kita mulai tinggalkan kopi dan minuman bergas dan mengamalkan minum air kosong yang banyak.
 
 Jadi, air kosong lagi murah berbanding yang lain.
 
 Bahkan, jika kita tidak kawal makan, tubuh kita berpotensi terkena banyak penyakit.
 
 Dan kos rawatan lagi mahal berbanding kos RM 8.60 sehari minum Appecut.
54Apa itu Apple Stem Cell?Di Switzerland rata-rata penduduknya mengamalkan memakan sejenis buah epal diberi nama Uttwiler Spatlauber yang membekalkan banyak khasiat kepada kesihatan.
 
 Buah epal Uttwiler Spatlauber ini sangat istimewa kerana ia berupaya kekal segar dalam tempoh 6 hingga 8 bulan walaupun tidak diletakkan di dalam peti sejuk.
 
 Lebih menarik buah ini kaya dengan phytonutrien, protein dan mempunyai sel hidup yang tahan lama.
 
 Apple Stem Cell berkesan menjadikan seseorang individu itu kembali merasai nikmat keremajaan dan menggalakkan pertumbuhan sel kulit dan membaiki epidermis iaitu lapisan luar kulit selain membentuk pigmen kulit.
 
 Oleh itu, sesiapa yang mengamalkan Appecut Royale, bukan setakat boleh kurus.
 
 Tetapi boleh cantikkan lagi kulit.
55Kalau dah kurus, macam mana nak promote Appecut?Jika dah kurus, anda boleh cari seorang kawan yang badan besar.
 Boleh kasi satu sachet percuma.
 Selalunya satu sachet boleh kurang dalam 1kg sehari.
 Di situ kawan anda akan berminat untuk membeli satu kotak.
56Cara nak jadi agen?Minimum pembelian untuk agent adalah 10box. Boleh contact leader atau stokis yang berdaftar.

Your cart is currently empty.

Continue shopping